24. jun. 2012

UGENS BEGREB #13


Ugens begreb denne uge er denimjeans. Her kommer nogle random facts omkring denimjeans. For nogen er det måske ubrugelig viden, men så er det da i det mindste ubrugelig viden, man kan blære sig med:
  • Denimjeans er som regel vævede med en såkaldt kiper/køper binding
  • Bomulden, som de fleste jeanstyper består af, er høstet fra bomuldsmarker
  • Dermed er fibrene i jeansene vegetabilske, hvilket vil sige at de stammer fra frugter/grøntsager (i forhold til det engelske ord vegetable)
  • Det kræver enormt meget vand at fremstille et par jeans, men der er virksomheder som arbejder hårdt på at mindske brugen af vand ved jeansfremstilling (her kan bl.a. H&M nævnes)
Jeg har nu endelig fået anskaffet mig et par lyse jeans, og nu lyver jeg faktisk næsten, for jeg har faktisk købt to nye par. De er begge fra Monkï, og det ene par ses på billederne ovenfor. De er vildt højtaljede, og det er jeg vildt meget fan af. 

Glædelig søndag ... nu er der kun to dage til, at der på mit hoved sidder en fin sort studenterhue.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar